Wednesday, 26 February 2014

Perasaanku Yang Tidak Pernah Difahami

Hidup harus diteruskan ! meski banyak halangan yang datang , hidup tetap kena move on ! walau badai melanda , harus move on ! meskipun tak sanggup , akan ku tetap menjalani hidup ini ! dengan sekuat hati ... Wahai hati , tabah lah ! harus kuat ! tetap hidup walau bersendirian ! tiada teman yang menemani ku saat ku jatuh ! di saat ku berjaya , kawan2 kenal aku ..


Di saat aku jatuh , aku kenal siapa kawan2 aku yang sebenar-benarnya ! hidup tidak bisa harus mempercayai orang lain ! takut akibat terlalu percayaa , bisa sakit hati di akhirnya ! oh tuhan , hambamu tidak kuat lagi menahan kesakitan dalam hati ! tiada seorang pun yang dapat mengerti perasaan ku ! tidak ada ! menyesal tak sudah ! sudah 3 kali aku silap membuat keputusan ! menyesal di akhirnya memang memilukan ! oh tuhan , tidak sanggup lagi aku menahan sakit ini !

Tuesday, 25 February 2014

Hye . It's me ! ^ ^
Assalamulaikum .. Finally , setelah telah telah telah lama feeya ingin upload gamabar feeya , dapat jugak feeya upload ! ^ ^ HEHE :D first , nama feeya ialah Nur Balqish Safeeya binti Mohammad Amin .. Mix jawa and penang .. Mak orang jawa dekat johor and abah pulak penang dekat bukit mertajam ..feeya tinggal dekat penang ikut abah..  feeya anak-5 actually feeya dah HAMPIR-2 nak jadi anak bongsu tapi time mak umur 42 kot doctor cakap mak pregnant lagiy !! Kacau daun jer orang nak jadi anak bongsu .. oooo nikmatnyerr kalau jadi anak bongsu kan ? :* let me introdue you my familys :) :) :) :)


                                          Mohammad Amin bin Saat and Hazlina binti Kamsan
hye ! its my mom and dad . love them !
DAD
Nama : Mohammad Amin bin Saat
Umur : 62 tahun ( feeya tahu abah tua but feeya still sayang abah )
Status : Marriend ( larh -_- )
Asal : Bukit Mertajam , Pulau Pinang

Pekerjaan : Menjual tanah lot (dulu abah ahli perniagaan , tapi abah kena tipu)

Hazlina Binti Kamsan
^^^^^^Gambar mak dulu2  ^^^^^

MOM
Nama : Hazlina binti Kamsan
Umur : 52 tahun ( sama dengan abah tapi mak tua sepuluh tahun dari abah )
Status : Marriend ( lah :# )
Asal : Parit Sulong , johor bahru , Johor
Pekerjaan : Membuka pusat kecantikan ( dulu mak artis 90-an tapi mak dah tak jadi penyanyi dengan pelakon dah )


                                                                 Noor Zubaidatul Shima
Along waaaaa ^^^^^^^

Nama : Noor Zubaidatul Shima
Umur : 26 tahun 
Status : Single ? maybe hehe
Asal : Penanggggg
Pekerjaan : Ahli perniagaan



                                                                Noor Syazwani Syarah
Angah awesome ! jyeh !

Nama : Noor Syazwani Syarah
Umur : 25 tahun
Status : Marriend ( Tengah pregnant ! congrat angahhhh )
Asal : Penang
Pekerjaan : Membukak pusat rawatan kecantikan ( sama macam mak ^^ )


                                                           Mohammed Benjamin Shah
ben over buat rambut smart konon -_-
Nama : Mohammed Benjamin Shah
Umur : 18 tahun
Status : Single ? putus cintaa hahahaha
Asal : Penang
Pekerjaan : Jadi pelayan dekat restoren nurul ikan bakar
Sekolah : Kolej Vokasional Sungai Petani 2


                                                           Mohammed Hazmin Shah
Dok wat tough pulokssss

Nama : Mohammed Hazmin Shah
Umur : 17 tahun
Status : Taken already by Izzatul Tasnim
Asal : Penang
Sekolah : Kolej Vokasional Nibong Tebal

                                                           
                                                             Nur Balqish Safeeya
Its my nephew ^^ gambar 2 years ago lah

Nama : Nur Balqish Safeeya
Umur : 13 tahun
Status : Single kottttt
Asal : Penang
Sekolah : Madrasah Manabiul-Ulum

                                                                  Nur Qistina Aleeya
gambar lama and adek feeya ikut muka orang jawa belah mak so muka kitaorang tak sama

Nama : Nur Qistina Aleeya
Umur : 9 tahun
Status : Single lah budak keik lagi
Asal : Penang
Sekolah : Sekolah Rendah Islam Al-Masriyah



Itulah salasilah keluarga feeya .. habis dah ! hope korang enjoyy ^_^

Monday, 24 February 2014

Mungkin ?

Mungkin dulu cintanya membuat aku kuat .... Mngkin dulu cintaya membuat aku bahagia ... Namun , semuanya hanya tinggal kenangan .. Meskipun hati ini sakit untuk membencinya , tetapi aku akan mencuba dan berusaha untuk membencinya .. Dia begitu kejam , jahat dan bodoh ... Dia kejam kerana telah membuat aku sakit hati .. Dia begitu jahat kerana membuat aku menderita ... Dia begitu bodoh kerana tidak menerima cintaku yang tulus ... Dia berjaya memancingku ke dalam longkang kemuasnahan dalam cintanya .. Dia berjaya membuatku semakin mencintainya dan kini dia telah membuktikan bahawa dia bukanlah yang terbaik untuk ku .. BENAR katanya dulu bahawa dia bukanlah yangterbaik untukku . Namun begitu sebaliknya ... Aku tak ingin disimpati .. Aku hanya ingin disayangi dan dicintai ... Tetapi mengapa susah untuk aku mencari atau mendapat cinta sejati ? Megapa berat hati ini untuk melepaskannya pergi ? Dan mengapa hati ini susah untuk menerima bahawa dia bukanlah yang terbaik untuk ku ...

Friday, 21 February 2014

SOALAN TERUS BERMAIN !


Berani dia menkhianatiku ?  Berani dia mempermainkanku ? Membuat aku tenggelam dalam cintanya ? Dia salah !!! Aku tidak selemah itu ! Mungkin dulu aku tak bisa sembunyikan cintaku padanya ... Namun , aku akan Cuba melupakannya ... Aku akan Cuba melawan perasaanku padanya ! Aku akan cuba untuk tidak mempercayainya ! Aku perlu waktu untuk semua itu ! Aku perlu seorang teman untuk menemaniku !

 Walaupun hatiku mencintainya , aku akan cuba untuk membencinya ... Tapi mengapakah hati ini tidak boleh membenci dan melupakannya ? Soalan2 itu membuat masalahku semakin rumit . Tidak pernah Ku menyangka bahawa cintaku padanya begitu kuat ! Aku lebih bodoh kerana mencintainya . Mengapa cubaan ini begitu berat ? Mengapa aku tidak bisa mendapat kebahgiaan itu ??? Aku ingin membencinya tetapi aku tak mampu ...
AKU BENCI DIA !!! AKU BENCI DIA !!! AKU BENCI DIA !!!

Thursday, 20 February 2014

Tiada siapa yang tahu ...

Namun , aku tak mampu lagi untuk menahan kesakitan yang sedang Ku tanggung ini ... Dia begitu kejam kerana mempermainkanku sebegitu .. ! Kejam ! Kejam ! Kejam ! Aku terlalu mempercayainya sehingga tidak mampu untuk membenci dan memarahinya ... Terlalu mencintainya membuat aku percaya dengan kata-Katanga yang dulu membuat aku bahagia ..

 Namun , kebahagiaan yang aku kecapi hanyalah sementara .. Bencana datang dan melemaskan aku dalam pelukan cintamu .. Semangat yang dulu terang kini terpadam ... Senyuman yang dulu menawan kini hilang .. Kebahagiaan yang dulu aku kecapi kini musnah ! Hancurr !! Berderai seperti cawan kaca yang jatuh ke lantai !
Bilakah aku bisa mengecapi kebahgiaan ITU ?

---] Tiada siapa yang tahu ...

Cinta itu menyakitkan buatku ...

Mengapa cinta ini begitu kejam ? Mengapa aku sering disakiti Dan dikhinati ? Mengapa aku tidak bisa dicintai dengan tulus ?  Mengapa aku sering dipermainkan ? Mengapa cinta ini menyiksaku ?

 Aku hanyalah ingin menjalani hidup seperti manusia yang lain . Ingin mencintai , ingin bahagia . Tapi mengapa tuhan berikan aku cubaan sesusah dan seperih ini ? Aku tidak pernah menyalahkan takdir . Cuma terasa ingin menyalahkan diri sendiri yang terlalu bodoh kerana mencintainya dan mempercayainya ...

Dia mengakui bahawa diriya mencintaiku .. Malah , kenyataannya sebaliknya . Selama ini , aku marasa bahawa yang namanya ''Cinta'' itu tidak kejam sebegini . Namun ''Dia'' yang membuat cinta ini berubah sebaliknya ... Cinta penuh dengan kebahagiaan , kenikmatan Dan indah !  Namun mengapa cintaku padanya begitu rumit ? Mencintainya amatlah menyakitkan .. Menyakitkan pada diriku .....

Kebenaran Terbongkar !

Akhirnya , kebenaran kini telah terbongkar setelah sekian lama terkubur ... Sulit untukku menerima kebenaran ini ... Namun  , mahu atau tidak mahu tetap harusku terima dengan lapang dada .... Kebenaran tetap akan terbongkar walaupun ditutupi dengan gunung sekali pun.. Tetap... Tetap ... Aku tak terima ! Tetapi ini ujian dari yang maha Kuasa .. Ujian dan ujian ... UJIAN ? Ada manusia yang tiada ujian ? Tidakk ! Semua manusia tuhan telah tentukan takdirnya .. Ujian yang diterima berat atau ringan .. Harus tabah ! Harus tabah menghadapinyaa ... Meski tak sanggup .. Tak sanggup ! >_<